I joined the Corporate Communications and Network Animation department of the National Health Insurance Fund (CNAM) for a 3-month internship. 
Game #SelfiesDeLespace
My main project was to manage and set up the corporate #SelfiesDeLespace animation. I produced a video teaser using Pitchy, the software used by the company. Below, you'll find my visuals for teaser, launch, relaunch and thanks publications. 
In addition, I created a player's guide explaining the rules of animation, as well as an operating procedure for Caisses Primaires d'Assurance Maladie communicators, to give them the keys to carrying out this animation in their organization. 
Finally, the event was accompanied by a personalized photobooth, so my last visuals are the different sides of this kiosk.
Raising awareness of sexism at work
To raise awareness of sexism in the workplace, I first produced a motion design on Pitchy, to denounce the omnipresence of this discriminatory attitude. I then adapted the six posters into 6 videos, which had previously been produced by the Artistic Director. After writing posts, a quiz and the intranet page, I finally created a presentation of preconceived ideas encouraging reflection.
Affiches réalisées par la Directrice Artistique
Affiches réalisées par la Directrice Artistique
Affiches réalisées par la Directrice Artistique
Affiches réalisées par la Directrice Artistique
Affiches réalisées par la Directrice Artistique
Affiches réalisées par la Directrice Artistique
Information systems security
My next project raised awareness of information systems security, a subject divided into three parts: business continuity plan, personal data protection and information systems security. I wrote a post and a push mail for each of the three themes, and a special data protection quiz and its visual. 
The posts were aimed at the 88,000 employees of Assurance Maladie, and the quiz garnered over 3,500 views.
Stéphane Lefaix, Corporate Communications and Network Manager :
"Le travail de Mathilde m’a permis de juger de ses grandes qualités pour gérer des projets de
réalisation et création de contenus en autonomie. Elle a su mettre ses compétences
graphiques au service des message de sensibilisation. Elle s’est montrée curieuse pour
s’adapter au fonctionnement interne d’une grande institution et comprendre ses enjeux et ses
stratégies de communication.
Les collaborateurs de mon équipe ont rapidement su estimer sa rigueur et sa motivation qui ont fait d’elle une stagiaire efficace et agréable. 
Nous avons également pu apprécier les qualités humaines de Mathilde qui s’est très vite intégrée à la vie de l’équipe à la fois en télétravail et en présentiel."

Découvrez aussi